Nya Däcksnack samarbetar nära med Däckbranschens organisationer men öppnar upp för nya målgrupper inom bilhandel, internetaktörer, däckkunder, fordonsindustri m fl.
Inte bara snack….
Nyheter
15 februari 2022
Text: Fredrik Ardefors, vd för Däckbranschen Sverige Foto: Daniel Roos
…utan rätt mycket verkstad också! Det första numret av Sveriges nya däckmagasin är äntligen här. Däcksnack för en viktig stafettpinne vidare inom däckbranschen, nu på ”egna ben”.
Däckspecialisternas Riksförbund, DRF, fyller 85 år och ända sedan starten har kommunikationen med medlemmar och övriga samhället varit en grundsten i verksamheten. Genom samarbetet i Däckbranschens Sverige kom även importörerna i Däck-, Fälg-, och Tillbehörleverantörernas Förening (DFTF) och Svensk Däckåtervinning AB (SDAB) med på samma kommunikationståg och nu breddas basen alltså ytterligare. Nya Däcksnack samarbetar nära med Däckbranschens organisationer men öppnar upp för nya målgrupper inom bilhandel, internetaktörer, däckkunder, fordonsindustri m fl. Ledaren kommer fortsatt att skrivas av branschföreträdare.
Debatten om däck kommer att fortsätta och läsarna välkomnas att skriva inlägg på aktuella teman. Vi vet att branschen är i ständig och snabb förändring såväl strukturellt som vad gäller produkterna. Det finns alltså mycket att ha synpunkter på och att diskutera.
Informationsflödet kommer även att utvecklas, glöm till exempel inte att lyssna på Däckpodden eller att läsa de digitala nyhetsbreven. Följ med på hemsidorna.
Vinnaren på marknaden är inte sällan den som skaffar sig ett informationsövertag och kan omvandla detta till handling.
Däckbranschens organisationer vill ge medlemmarna det övertaget i sakfrågorna och nu kompletteras detta med en ännu bättre branschtidning för den allmänna kunskapen.
Förutsättningarna att gå från ”snack till verkstad” har inte varit bättre på länge!