– Jag har haft en del olika yrken. Jag har bland annat jobbat som lärare, suttit i kundtjänst över telefon för en online-handel och jobbat i butik. Det har varit mycket kundkontakt i alla jobb jag har haft men på olika sätt, vilket är det jag tycker är roligast.
– Jag har alltid varit en väldigt social person som älskar att prata och det har alltid varit naturligt för mig att hjälpa folk, därför tror jag att kundtjänst passar mig så bra. Sedan är jag en väldigt anpassningsbar person, vilket är en anledning till att jag har varit i olika verksamheter genom åren.
När Däcksnack pratar med Marizela har hon jobbat på SDAB i en knapp vecka. Men hon berättar att första tiden har känts bra, trots att det är mycket nytt att lära.
– Jag är lite i en upplärningsperiod just nu, men det känns jättebra. Mina kollegor är väldigt goa’ och det känns som att jag kommer trivas väldigt bra här.
Vad ser du mest fram emot med din nya tjänst?
– Det jag ser fram emot är att starta upp det här från början tillsammans med två kollegor, och att få känna att jag har ett syfte att hjälpa kunder och chaufförer. Och såklart att få lära känna SDAB lite bättre.