Däckpartners nya försäkring ska ta dig hela vägen hem
Nyheter
01 december 2020
Text: Ebba Strömsten Foto: Däckpartner
Däckpartner har sedan tidigare presenterat konceptet ”Hela vägen hem”. Nu lanserar däckkedjan även en försäkring under samma namn.
Däckpartners ”Hela vägen hem”-försäkring innebär att när du köper nya vinter- eller sommardäck ingår det en däckförsäkring, som hjälper dig om du oturligt nog skulle få punktering och inte kan köra vidare. Är kunden inte i behov av nya däck går det även att teckna försäkringen separat.
– Försäkringen är kostnadsfri om du köper utvalda däck hos oss. Det som gör ”Hela vägen hem”-försäkringen unik är att den omfattar alla bilens däck. Köper du till exempel en uppsättning nya vinterdäck så gäller försäkringen även på de däck du kör med under sommarmånaderna. Många gånger gäller försäkringar likt denna enbart de nya däcken du köpt, säger Jon Persson, marknadschef på Däckpartner.
Försäkringen ska, som man kan gissa sig till, ta kunden hela vägen hem oavsett om någonting händer med däcken under resans gång. Därmed ska Däckpartner i den mån det går, hjälpa kunden på plats.
– Om du oturligt nog skulle få punktering så ringer du ett nummer som kopplar dig vidare till SOS international. De skickar då en bärgningsbil och bärgar bilen till närmaste Däckpartnerverkstad, där vi lagar punkteringen. Går det inte att laga punkteringen, får kunden istället ett nytt däck, helt kostnadsfritt.
– Det är viktigt att koncept som företag tar fram är väl förankrat och fungerar i verkligheten, vilket vi känner att ”Hela vägen hem-försäkringen” gör. Vi har redan känt av ett stort intresse från kunderna vilket är kul. Det är enkelt för våra verkstäder att jobba med, och försäkringen speglar vårt företags värderingar – att ta kunden hela vägen hem. Försäkringen tillför ett värde för våra kunder och kommer bygga lojalitet framöver, avslutar Jon Persson.