Mikael Thelin på Rolf Ericson Bil tillsammans med Conny Karlsson på First Stop.
Rolf Ericson-koncernen fortsätter att växa hos First Stop
Nyheter
04 oktober 2023
Text: Jonna Jansson Foto: First Stop
Den fjärde verkstaden inom Rolf Ericson Bil-företagen har nu tagit steget och anslutit sig till First Stops nätverk. Det är verkstaden i Ludvika som nu krokar arm och gör gemensam sak med koncernens verkstäder i Borlänge, Falun och Mora.
– Vi blir både stolta och glada när våra medlemmar växer tillsammans med oss, säger Jörgen Svarén, försäljnings- och marknadschef på First Stop Sverige, och fortsätter:
– Det är ett kvitto på att båda parter är nöjda och vill fortsätta att utvecklas tillsammans. Att Rolf Ericson-koncernen känner sig starkare ut mot slutkund med oss i ryggen är naturligtvis resultatet av ett långt samarbete. Vi har faktiskt fler exempel på koncerner inom vårt nätverk som valt att ansluta fler än en verkstad till First Stop.
Rolf Ericson Bil-företagen har under senare år expanderat kraftigt och ser värdet i att ta ett helhetsgrepp om kunden ända från inköpet av bil till behovet av service och däckrelaterade frågor.
– Vi satsar mycket på att hela tiden utvecklas och följa marknadens krav. Att ansluta fler av våra verkstäder till First Stop är ett naturligt steg för oss då vi är mycket nöjda med de fördelar som medlemskapet innebär för oss, berättar Mikael Thelin chef på Däckcenter.
I dags läget arbetar Däckcenter endast med personbilar i Ludvika, men de ser ständigt sin vår verksamhet för att optimera lokaler, serviceutbud och kundmix. Den senaste tiden har de genomfört stora investeringar i sina anläggningar, för att möta kundernas behov.
– Fordonsbranschen genomgår väldigt stora förändringar och det gäller att våga hoppa på om man inte ska bli efter och se konkurrenterna ta viktiga marknadsandelar, säger Mikael Thelin.
– Det är utvecklande och väldigt inspirerande att ha medlemmar som Rolf Ericson-bolagen i sitt nätverk. Nöjda medlemmar är det absolut bästa betyget vi kan få, avslutar Jörgen Svarén.