– Vi har inlett ett partnerskap med AC Milan, en fantastisk klubb med utmärkta spelare, och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete inför den kommande fotbollssäsongen, säger John Bosco Kim, Senior Vice President för Nexen Tire Europe, och fortsätter:
– Med detta nya samarbete har Nexen Tire tagit fram innovativa projekt som att integrera vårt exklusiva Nexen Point-kundpartnerskapsprogram i de nya marknadsförings- och kommunikationspaketen som utvecklats i samarbete med AC Milan.
Som en del av det nya partnerskapet vill Nexen Tire öka sin varumärkesnärvaro på den italienska marknaden genom synlighet både på San Siro-stadion och online, samt med föreningen med ett gediget och välrenommerat varumärke på internationell nivå som till exempel AC Milan. Nexen Tire har åtagit sig att befästa relationen med sin befintliga kundbas genom exklusiva produktpremier och fotbollsupplevelser.
På den svenska marknaden görs Nexens produkter tillgängliga genom Amring AB, en av Nordens största däckgrossister med huvudlager och kontor i Göteborg. Amring har sedan 2015 sålt Nexens produkter på den nordiska marknaden och meddelar att de under de senaste åren har sett en kraftigt ökad efterfrågan på Nexens produkter.