Konceptet ”On Demand Service by Däckskiftarna” blir tillgängligt för alla som flyttar in i Göteborgs nya landmärke, Karlatornet. I fastighetens egen app kan bilägare därmed beställa däckservice direkt till bostaden utan att själv behöva uppsöka en däckstation.
– Det enda man behöver göra är att lämna bilnycklarna i Karlatornets reception. Så tar vi på Däckskiftarna hand om resten. En av våra kurirer hämtar bilen och är tillbaka med utförd service inom en timme. Hjulen hämtar vi också upp kostnadsfritt från där de förvaras, säger Peter Malmsten, franchisetagare hos Däckskiftarna med elva stationer i Göteborg.
Karlatornet är med sina 73 våningar Nordens högsta byggnad och ligger i den just nu framväxande stadsdelen Karlastaden på Lindholmen i Göteborg. Däckservicen som de boende kommer att få ta del av är ett samarbete mellan Däckskiftarna och Care of Serneke, Sernekes Fastighetsservicebolag.
– Jag är väldigt stolt över att kunna erbjuda våra tjänster i det här sammanhanget. Det här är däckservice som ingen annan gjort det förut, säger Peter Malmsten.
Konceptet kommer att spridas
Däckskiftarna servar idag många av de bilar som finns Göteborg. Peter Malmsten räknar med att kunna sprida Däckskiftarnas nya on demand-service även till andra stadsdelar inom ett år.
– Vi är ett serviceföretag tillgängliga 365 dagar om året. Och med våra däckhotell har vi koll på våra kunders däck och när de behöver bytas. Med On Demand Service by Däckskiftarna utvecklar vi vårt erbjudande ytterligare. Som vi brukar säga: Vi finns och syns överallt, säger Peter Malmsten.