Falken tar med sina följare på en virtuell resa
Nyheter
04 augusti 2020
Text: Ebba Strömsten Foto: Falken Tyre
Med pandemin som sätter stopp för resor till drömdestinationer, bjuder Falken in sina följare på sociala medier till en resa med sin nya kampanj, Pass the Wheel.
Pass the Wheel kampanjen tar med följarna på en virtuell resa längs några av Europas vackraste vägar och bergspass. Från Zell am See i Österrike, över Schweiz, Italien, Frankrike och till sist Monaco.
Kampanjens stjärnor är Falken-föraren Peter Dumbreck, Flat6High5-bloggare och bilinfluencer Moritz Leidel, och en Porsche 911 1965 utrustad med Falken ZIEX ZE310 ECORUN-däck. Duon har som uppgift att slutföra så många bergspass som möjligt och ta ett foto som besvis med en kopia av dafens tidning högst upp på varje pass.
Resultatet är tre stycken tio munuters filmer som visar de två förarna som tar sig an de olika vägutmaningarna. Tittarna får se det europeiska landskapet genom vilket Porschen rullar och får höra de allvarliga, och inte så allvarliga, konversationerna som duon har under sin körning.
Sedan trailern för Pass the Wheels släpptes den 15:e juli på Falkens YouTube kanal, har den fått 1,7 miljoner visningar. Och det första avsnittet har setts närmare 200 000 gånger. Det andra avsnittet gick live den 30:e juli och det tredje och sista avsnittet sänds nu på torsdag, den 6:e augusti.
– Framför allt har vi fokuserat på nöjet att köra, vilket är beroende av att ha rätt däck. Falken har däck som är idealiska för både nya bilar och klassiska bilar. Samtidigt är sändningen av avsnitten en del av vårt bidrag till #flattenthecurve, och vi hoppas kunna göra det trevligare att vara hemma för våra fans under dessa tuffa tider, säger Evropi Dionysiadou, ansvarig för sociala medier på Falken Tire Europe GmbH.