Ny marknadschef på Nokian Tyres
Branschnytt
05 februari 2020
Text: Henrik Nygård Foto: Nokian Tyres
Helene Kohlström är ny Marketing Manager för Nokian Tyres och Vianor i Sverige. Hon har lång erfarenhet av marknadsföring på nordisk basis och kommer närmast från vitvarubranschen och Siemens.
– Det är kul att byta bransch och börja jobba med däck. För mig är det viktigt att jobba med varumärken som levererar hög kvalitet, vilket Nokian Tyres gör. Jag ser vissa likheter med varumärket Siemens, där jag arbetade tidigare, och Nokian Tyres. Båda använder ganska lika språk i marknadsföringen och båda är väldigt mycket premium och hög kvalitet, säger Helene Kohlström.
Helene berättar i ett pressmeddelande att hon har varit intresserad av bilar i hela sitt liv. Redan som ung mekade hon med familjens bil tillsammans med sin far och när hon fyllde 16 år så började hon på Bilkåren som har till uppgift att utbilda fordonsförare till det militära försvaret. Hon var aktiv inom Bilkåren i över tio år och tog bland annat körkort för buss. Under den här tiden utbildade hon även barn i trafiksäkerhet i skolor i Stockholms län.
– Bilar och bilbranschen ligger mig varmt om hjärtat. Även därför känns Nokian Tyres som rätt bolag för mig. Det finns mycket kunnande och en härlig framåtanda i bolaget vilket gör det stimulerande att vara med i Nokian Tyres-teamet. Trafiksäkerhet har alltid varit viktigt för mig och är viktigt även för Nokian Tyres så även därför är det kul att få jobba i bolaget, säger Helene.