Michelin sponsrar Gelleråsen
Branschnytt
07 maj 2019
Text: Henrik Nygård Foto: Michelin
Michelin inleder ett flerårigt samarbete med racerbanan Gelleråsen i Karlskoga, som bland annat innebär att det kommer erbjudas däckförsäljning och däckservice direkt vid banan.
I samarbetet ingår branding av arenan och aktivering i form av olika körevent för både personbilar och MC på banan.
Gelleråsen ägs och drivs av Richard Göransson, som Michelin länge samarbetat med.
- Motorsport har alltid varit en del av Michelins DNA och det känns helt naturligt för oss att fortsätta samarbeta med Richard Göransson och nu också med Gelleråsen Arena. Att samtidigt kunna erbjuda däckförsäljning och service av våra däck direkt på banan av specialiserad personal känns väldigt nytt och spännande, säger Martin Karlbom, ansvarig för sponsring på Michelin i Norden.
Gelleråsen Arena kommer erbjuda däckförsäljning av Michelins personbilsdäck i direkt anslutning till banan. Michelins personal kommer också erbjuda däckskifte och rådgivning till sina gäster och besökare.
- Vi är otroligt stolta över att Michelin går in och stöttar vår verksamhet på Gelleråsen Arena. Vi ser det som en fantastisk möjlighet för alla som besöker banan att kunna köpa nya däck innan eller efter en snabb dag på banan samt få tips och råd kring sina däck. Det innebär också att man inte behöver avsluta sin dag för tidigt på grund av däckhaveri utan att däckskiftet kan lösas direkt på plats av riktiga experter, vardagar som helger, säger Richard Göransson, VD på Gelleråsen.