Hon blir ansvarig för marknadsfrågor på Nokian
Branschnytt
01 mars 2018
Text:
Petra Binken blir ny marknadschef på Nokian Däck AB, ett helägt dotterbolag till finska Nokian Tyres plc. Hon kommer närmast från byggmaterialkedjan Bygma Gruppen AB, där hon arbetat som reklamchef.
Före Bygma arbetade Petra Binken i hela 16 år med inköp och marknadsföring på byggmaterielföretaget K-rauta.
- Det är kul att byta bransch och börja jobba med nya produkter. Samtidigt ser jag vissa likheter när det gäller byggmaterial- och däckbranschen. Effektiv logistik, goda kundrelationer och hög produktkvalitet för nordiska förhållanden är viktigt i båda branscher, säger hon.
Dubbdäcket Nokian Hakkapeliitta 9 och dubbfria vinterdäcket Nokian Hakkapeliitta R3 är de senaste nyheterna från Nokian Tyres. Hösten 2017 lanserades också de nya sommardäcken Nokian Hakka Black 2, Nokian Hakka Black 2 SUV och Nokian Hakka Blue 2 SUV.
- Nokian Tyres är extremt duktiga på produktutveckling. Nya produkter med nya tekniker och innovationer konstrueras ständigt vilket gör mig imponerad. Vi har kontroll över vårt varumärke och uppmärksammar också olikheter på de lokala marknaderna vilket är mycket viktigt för ökad tillväxt. Alla ska kunna känna sig trygga i trafiken och vår uppgift är att hjälpa till att förmedla rätt typ av kvalitativa däck för olika körmiljöer och klimat i vårt avlånga land.
Petra Binken tillträdde den nya posten den 1 februari.