"Vi har blivit branschens lägereld"
Branschnytt
27 mars 2019
Text: Henrik Nygård
Tidningen och hemsidan har fått ny layout. Ett nyhetsbrev skickas ut till branschen varje vecka. 2019 är året då vi storsatsar på DäckDebatt. Vi ska bli hela branschens lägereld. Vi vill höra och sprida era historier, skriver DäckDebatts chefredaktör Henrik Nygård i en krönika.
KRÖNIKA AV HENRIK NYGÅRD
2019 är året då vi storsatsar på DäckDebatt. I förra numret var det premiär för en ansiktslyft layout där vi tydligare profilerar tidningen som ett magasin. Den nya formen har fått mycket beröm från er läsare, vilket gläder oss på redaktionen mycket.
Nu tar vi också tag i de digitala kanalerna. Den här hemsidan har fått en ny kostym, som är bättre anpassad till ett dagligt nyhetsflöde. Och sedan en tid tillbaka skickar vi ut ett nyhetsbrev varje vecka, som man kan anmäla sig via en länk på hemisdan. Nyhetsbrevet når alla företag som är medlemmar i DRF, Däckspecialisternas Riksförbund, de företag som är medlemmar DFTF, Däck-, Fälg- och Tillbehörsleverantörernas förening, och även till de företag som är anslutna till SDAB, Svensk Däckåtervinning AB.
Nyhetsbreven innehåller alltid en blandning av senaste nytt, produktnyheter, artiklar och reportage från tidningen och även information från Däckbranschens Sverige, paraplyorganet för DRF, DFTF och SDAB.
Med dom här förändringarna så blir DäckDebatt det självklara navet i nyhetsflödet i däckbranschen. Vår ambition är att vara hela branschens lägereld, där man samlas för att ta del av det senaste som hänt i branschen. Vi på redaktionen vill höra och hjälpa till att sprida era historier. Att göra tidning idag handlar inte om envägskommunikation. Det går inte att bara sitta på redaktionen och knåpa ihop en tidning eller en hemsida och pumpa ut nyheter. Precis som vid lägerelden så tar allt avstamp i en dialog och ett lyssnande. DäckDebatt står idag med båda fötterna stadigt ute hos er i branschen.
Och där kommer vi att stanna.