Däckprofiler intervjuas i ny podd
Branschnytt
04 juni 2019
Text: Henrik Nygård Foto: ABS Wheels
En ny podd i bil- och däckbranschen har snabbt blivit populär. Bland dem som intervjuats hör regionchefen för Vianor, Falken Tires Sverigechef och Pirellis norden-vd Lars Bergmark.
Bakom projektet, den digitala satsningen, står ABS Wheels.
- I början var vi oroliga över att ingen skulle visa intresse, just vår bransch tenderar att vara lite old school. Nu har det gått knappt en vecka och vi är uppe i 11 avsnitt, totalt har vi just nu över 100 uppbokade poddsamtal och det kommer fler och fler ansökningar hela tiden berättar Jorge Castro, projektledare bakom Autopodden.
Autopodden finns på Spotify, Google podcasts, Anchor, Radiopublic, Soundcloud samt podbean. Projektet går live och släpps till allmänheten via ABS Wheels databas med över 250.000 svenska e-post adresser.
- Det känns fantastiskt att få prata med dessa personer, både innan och efter podcasten. Mest inspirerande hittills har varit Hankooks försäljningschef som arbetat med däck i hela sitt liv. Att intervjua Johan Aftén var också en häftig upplevelse då hans röst var exakt som radiojingeln, avsnittet med läkaren som pratade om cancer och dubbdäck var även häftigt säger Jorge Castro