Däckpartner: ”Vi ska fortsatt vara Sveriges mest lönsamma däckkedja”

Branschnytt

Däckpartner siktar på att nå över 150 anslutna verkstäder under året och blir troligen då landets största fristående däckkedja. Men viktigare än tillväxten är lönsamheten. Det fortsatt övergripande målet är att Däckpartners medlemmar ska ha en högre lönsamhet än branschen i genomsnitt.

Däckdebatt har träffat hela ledningen för Däckpartner för ett spännande och öppet samtal om vart företaget är på väg och hur man ser på däckbranschens utmaningar och hot de närmaste åren. I diskussionen deltog vd Mats Andersson, marknadschefen Jon Persson och försäljningschefen Oskar Buhre. Utöver dem deltog även styrelseordförande Kent Karlsson, som tidigare var vd och som varit med Däckpartner på resan ända sedan den norska kedjan startade upp i Sverige för sjutton år sedan (se faktaruta).
Däckpartner ägs och styrs av medlemmarna. Varje medlem har en aktie och en röst. Därmed blir en liten verkstad lika viktig som en stor.
- Det här demokratiska styrelsesättet är Däckpartners kärna och själ och något som medlemmarna verkligen uppskattar, säger Mats Andersson.
- Vi har en stark gemenskap och sammanhållning bland medlemmarna. Det märks tydligt varje år när vi har våra regionmöten eller som nu senast på vår Däckpartnerdag då vi samlade verkstäderna från hela Sverige. Man utbyter idéer och erfarenheter och agerar som kollegor, säger Jon Persson.

En annan sak som medlemmar skattar högt är det bonussystem som finns och som resulterar i en årlig återbäring. På intranätet kan varje verkstad följa sina inköpsvolymer hos leverantörerna och vilken bonus som det kommer att generera vid årets slut.
- Det här bonussystemet är unikt. 89 procent av bonusen går tillbaka till medlemmarna. I slutet av januari i år betalade vi ut 40 miljoner kronor till medlemmarna, säger Mats Andersson.

Dragkamp med Däckteam

I nuläget är det lite av en dragkamp mellan Däckpartner och Däckteam om vem som är den största fristående däckkedjan i Sverige. Just nu har Däckteam några fler verkstäder, men Däckpartner har de senaste åren haft en högre organisk tillväxt.

- Vår planerade tillväxttakt under 2019 av nya medlemmar kan innebära att vi passerar dem, men vi fokuserar inte på antalet utan att vi växer i en takt som gynnar hela vår kedja, säger styrelseordföranden Kent Karlsson.

Däckteam lämnade tidigare Däckspecialisternas Riksförbund, DRF, men några sådana funderingar har aldrig funnits hos Däckpartner.
- Vi tycker att vi har ett ansvar gentemot branschen. För den som vill påverka utvecklingen är det alltid bättre att göra det inifrån än utifrån, säger Kent Carlsson, som även sitter i styrelsen i DRF.

Lönsamhet är viktigast

Det är egentligen inte en uttalad målsättning för Däckpartner att bli störst i år. Kedjan följer en strategisk plan fram mot år 2025, där de viktigaste målen bland annat handlar om bra geografisk täckning i Sverige, fortsatt fokus på lönsamhet och pressade inköpspriser samt att bli den mest moderna och kundvänligaste däckkedjan.
- Områden som är viktiga är ett starkt kundfokus och att vi arbetar med kvalitet på verkstäderna, inklusive en bra arbetsmiljö, säger Oskar Buhre.
Men lönsamhet för medlemmarna är alltså överordnat allt annat.
- Egentligen kan man säga att Däckpartner bara finns till för en sak: Att göra lokala verkstäder lönsamma. Och vi kan också slå fast att vi i genomsnitt har en högre lönsamhet än de flesta andra kedjor. Bland landets mest lönsamma verkstäder tillhör en stor del Däckpartner, säger Kent Karlsson.

Växer på krympande marknad

Även om Däckpartner växer så gör dom det på en totalt krympande marknad. Hoten mot däckbranschen är många, inte minst då från bilhandeln som tar marknadsandelar varje år. Andra mörka moln på himlen är ständigt krympande marginaler som gör det svårare för verkstäderna att få lönsamhet. Därtill kommer belastningen under skiftessäsongerna, särskilt då på våren, där de traditionella däckverkstäderna inte kan ta hand om alla kunder, vilket öppnat upp en marknad för företag som Däckskiftarna på stormarknadernas parkeringsplatser.
- Alla dessa hot har vi tagit hänsyn till i vår strategiska plan. Vi vill vara en drivande aktör i förändringarna och inte försöka motarbeta eller vara rädda för dom, säger Mats Andersson och fortsätter:
- Det hade varit värre om vi verkat på en krympande marknad. Men alla kurvor pekar på att bilåkandet ökar och att försäljningen av bensin och diesel följer denna kurva.

"Branschen har delvis misslyckats"

Trots att de ser positivt på marknadsutvecklingen så är Däckpartners ledning överens om att däckbranschen varit dålig på att slå vakt om sin expertkunskap. Ur ett kundperspektiv finns det inget som intygar att det är bättre gå till en medlem i Däckpartner än till exempelvis Däckskiftarna.

- Vi har delvis misslyckats i att framhäva vår fackkunskap och även med att lyfta fram fördelarna med att vara medlem i branschföreningen, DRF. Och det är vi själva som bäddat för företag som till exempel agerar utan fasta verkstäder eftersom vi inte klarar av att ta hand om alla kunder under skiftessäsongen, säger Kent Carlsson. 

Mot bakgrund av marknadsförändringarna anser Däckpartners ledning att däckbranschen behöver bredda sig och till exempel öppna upp för aktörer med nya affärskoncept och även för bilverkstäder med däckverksamhet att bli medlemmar i däckbranschen. Förutsättningen måste dock vara att man klarar de krav som vi ställer för att kunna garantera kvalitet i servicen till kunderna och att säkerställa krav på säkerhet och miljö.

- Vi måste bjuda in nya typer av medlemmar så att vi kan konkurrera på lika villkor, säger Mats Andersson.

Nytt hot mot branschen

Ett nytt hot mot Däckbranschen kommer från Sveriges Fordonsverkstäders förening, SFVF, som öppet uttalat att de vill åt både däckbranschens marknad och medlemmar.

- Jag skulle vilja hävda att både bilverkstäder och bilhandlare med däckverkstäder ju hellre kan bli medlemmar i Däckbranschen istället, säger Kent Carlsson. Det är ju här vi har den tunga kompetensen på däcksidan. Vill man vara däckspecialist så är man med i DRF."

Att erbjuda mer flexibla öppettider för kunderna, ha öppet på kvällar och helger och då särskilt under skiftessäsong, är något som kan öka däckbranschens konkurrenskraft och som Däckpartners medlemmar i olika omfattning tillämpar, men det är ingen fråga som ledningen för kedjan aktivt driver.

Branschen är just nu mitt inne i den hektiska skiftessäsongen där flera miljoner dubbdäck ska hinna bytas under två veckor. Infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) tycker att det finns utrymme för ökad flexibilitet inom ramen för dagens regler, men ledningen för Däckpartner håller inte med.
- Visserligen har vi sett bland våra egna medlemmar att man kan göra stor skillnad genom att vara proaktiv och kalla in kunderna på förbokade tider, särskilt då dubbdäckskunderna först. Men utöver det behövs det också en lagändring. Det skulle även behövas en sommardäckslag. Folk ska inte få åka runt med nordiska vinterdäck på sommaren, säger Mats Andersson.

Fakta Däckpartner
1994 startades DekkPartner i Norge av en liten grupp däckverkstäder med målet att tillsammans kunna få lägre inköpspriser av leverantörerna. Satsningen blev framgångsrik, man växte kontinuerligt och blev snart den största fristående däckkedjan i Norge.
2002 togs klivet över till den svenska marknaden, som är ungefär dubbelt så stort som den norska, och tre år efter startade verksamheten i Finland.
2010 övergick kedjan i Sverige till den svenska stavningen Däckpartner och 2014 skapades Däckpartner Sverige AB, som är ett helt fristående svenskt bolag och som ägs och styrs av medlemmarna.  
För närvarande är 146 verkstäder från Kalix till Ystad anslutna till kedjan och tillväxten fortsätter. Kedjan omsätter omkring 1,2 miljarder kronor och har sammanlagt runt 800 anställda.
Däckpartner när den största fristående däckkedjan i Norden och är förhållandevis stor även med europeiska mått mätt.
Däckpartners största leverantörer, räknat på omsättning, är Goodyear, Nokian, Continental och Yokohama.
Centralt är sex personer anställda.

Fakta: Eget kvalitetssystem
Däckpartner har infört ett eget kvalitetssystem där varje medlem måste uppfylla vissa kriterier som handlar om allt ifrån uppmärkta p-platser för kunder, ändamålsenliga maskiner och att personal har genomgått utbildningen Däckskolan.
- Det är ett självdeklarationsprogram 

 

Annons:
Annons:

Gigantisk utmaning när spårbarhetskraven ökar: ”Begränsar vi tillgången får vi brist på däck”

Branschnytt

12 augusti 2024

Däckspecialisternas Riksförbund och Svenska Fordonsbranschen inleder nära samarbete

Branschnytt

11 juni 2024

Ny rapport avslöjar de snabbast växande däckmärkena globalt

Branschnytt

07 juni 2024

DRF:s medlemmar fortsatt eniga om vårens skiftesperiod: ”Stressigt, orimligt, ohållbart”

Branschnytt

04 juni 2024

Majoriteten av bilägarna stöder förslag om längre skiftestid

Branschnytt

30 april 2024

Däckbranschen backar från rådet om att efterdra

Branschnytt

09 april 2024

Tappade hjul orsakar 900 trafikolyckor om året

Branschnytt

25 mars 2024

Så blev Däckbranschdagen 2024

Branschnytt

13 mars 2024

Särskilda utsläppsregler för däck på gång inom EU

Branschnytt

28 februari 2024

Branschorganisationer i möte om förlängda skiftestider

Branschnytt

14 februari 2024

”Tänk efter före – för att förhindra incidenter”

Branschnytt

14 februari 2024

Stora skillnader i däckverkstädernas arbetsmiljöarbete: ”Allt mellan guldstjärna och katastrof”

Branschnytt

14 februari 2024

Det gäller under det uppdaterade producentansvaret

Branschnytt

14 februari 2024

Däckbranschen bjuder in till Däckbranschdagen 2024

Branschnytt

13 december 2023

Grundaren till verkstadskedjerörelsen har gått ur tiden

Branschnytt

27 juni 2023

Lasse Dahlqvist är ny projektledare på DRF

Branschnytt

07 juni 2023

Ny uppgörelse för MAF:s medlemmar

Branschnytt

02 juni 2023

Så svarar politikerna på DRF:s argument om en förlängd skiftestid

Branschnytt

24 maj 2023

Därför är dubbdäckslagen trafikfarlig och godtycklig

Branschnytt

11 maj 2023

Trelleborg Wheel Systems ansluter sig officiellt till The Yokohama Rubber Co., Ltd. och verkar nu under namnet "Yokohama TWS"

Branschnytt

02 maj 2023

VTI lanserar rapport om året-runt-däck

Branschnytt

12 april 2023

Däckupphämtningen moderniseras

Branschnytt

01 mars 2023

Nu moderniseras Sveriges däckåtervinningssystem

Branschnytt

14 februari 2023

Det blev brist på brist

Branschnytt

09 februari 2023

Så blir 2023 enligt däcktillverkarna

Branschnytt

01 februari 2023

ETRMA har utsett en ny generalsekreterare

Branschnytt

20 december 2022

Nya regler för korta dragbilar från december 2022

Branschnytt

02 december 2022

Snart dags för Automässan 2023

Branschnytt

01 december 2022

Lista: De ställer ut på Automässan 2023

Branschnytt

29 november 2022

DRF fyller 85 år

Branschnytt

23 november 2022

Jenny Andersson ansluter till Svensk Däckåtervinning

Branschnytt

23 november 2022

Svenska däcksäkerhetsrådet: ”Trafiksäkerhet är en hållbarhetsfråga”

Branschnytt

23 november 2022

Verkstäder kan tvingas tacka nej till försäkringsbolagen

Branschnytt

17 oktober 2022

Ny Vice President B2C Sales inom Michelin Europe North

Branschnytt

03 oktober 2022

Brist på däckartiklar hos många leverantörer: ”Kan bli tvungna att tänka om”

Branschnytt

28 september 2022

Ny styrelse till Däckskiftarna

Branschnytt

22 september 2022

Blir det däckbrist i vinter?

Branschnytt

20 september 2022

Stress under skiftesperioden – en säkerhetsrisk?

Branschnytt

07 juni 2022

Blir det däckbrist i höst?

Branschnytt

24 maj 2022

Missade du däckbranschdagen? Här kan du lyssna på presentationerna i efterhand

Branschnytt

19 maj 2022

Hon är ny vd för Michelin Europe North

Branschnytt

04 maj 2022

Tufft läge för däckbranschen – men framtidstron är ändå stark

Branschnytt

02 maj 2022

Världsledande däckåtervinningsorganisation tar form

Branschnytt

27 april 2022

En orolig tid

Branschnytt

30 mars 2022

Vad väntar de på?

Branschnytt

30 mars 2022

Däckbranschdagen flyttas fram

Branschnytt

07 december 2021

"Konkurrens på lika villkor är en överlevnadsfråga"

Branschnytt

27 september 2021

Hon är ny vd på Autorekrytering

Branschnytt

25 augusti 2021

Bilia förvärvar City Däck Öresund AB

Branschnytt

11 juni 2021

Bridgestone Sweden välkomnar Lars Bergmark till teamet

Branschnytt

04 juni 2021

Nordic Tyre Group går in i Norge

Branschnytt

23 april 2021

"Märkligt besked från Transportstyrelsen"

Branschnytt

17 mars 2021

Transportstyrelsen ger dispens för dubbdäck efter 15 april

Branschnytt

24 mars 2020

Corona-pandemin: ”Tillåt dubbdäck efter 15 april i år”

Branschnytt

18 mars 2020

Tidigare Nokian-vd tar över Gummigrossen

Branschnytt

05 februari 2020

Rekordbonus till Däckpartners medlemmar

Branschnytt

05 februari 2020

Väskor av innerslang

Branschnytt

05 februari 2020

Däckpartner samlade trupperna

Branschnytt

05 februari 2020

Ny marknadschef på Nokian Tyres

Branschnytt

05 februari 2020

Michelin samarbetar med mc-stjärna

Branschnytt

22 januari 2020

Världens största hjullastare på plats i Sverige

Branschnytt

21 januari 2020

Kia Sveriges tredje största bilmärke

Branschnytt

21 januari 2020

Asiatiska bilar har flest nöjda ägare

Branschnytt

21 januari 2020

Prinsen rattar Porsche igen

Branschnytt

20 januari 2020

”Gamla däck är en enorm resurs”

Branschnytt

16 januari 2020

Arbetsgrupp ska ta fram standard för hjulförvaring

Branschnytt

16 januari 2020

DäckDebatt på plats på Automässan

Branschnytt

15 januari 2020

”Bärgar-Karin” knyts till Continental

Branschnytt

15 januari 2020

ABS Wheels startar franchise

Branschnytt

15 januari 2020

En person skadades när lastbilsdäck lossnade

Branschnytt

08 januari 2020

2019 blev ett bra fordonsår

Branschnytt

08 januari 2020

Skatteverket har granskat däckbranschen

Branschnytt

07 januari 2020

Se video från Däckbranschdagen

Branschnytt

23 december 2019

Sju av tio åker bil till julfirandet

Branschnytt

18 december 2019

Så många har haft bilsex

Branschnytt

18 december 2019

Vitbok stakar ut vägen mot ökad hållbarhet

Branschnytt

18 december 2019

Utökad EU-märkning av däck införs

Branschnytt

18 december 2019

Nya nordiska vinterdäcksregler

Branschnytt

18 december 2019

Rusning efter laddbara bilar

Branschnytt

04 december 2019

"Rolf och Sofia, två av däckbranschens profiler"

Branschnytt

04 december 2019

Minoritet av bilisterna har aldrig haft punktering

Branschnytt

03 december 2019

Fyra av tio har kört med sommardäck på vintern

Branschnytt

03 december 2019

Så skapar ni en hållbar däckverkstad

Branschnytt

27 november 2019

”Vi ska jobba stenhårt för att bli ännu bättre på hållbarhet”

Branschnytt

27 november 2019

Var tionde bilist ser för dåligt

Branschnytt

26 november 2019

Ingen Svart Fredag på Däckpartner

Branschnytt

26 november 2019

Smart däck kommunicerade via 5G-nätet

Branschnytt

18 november 2019

Däckbranschdagen – en dag du inte bör missa

Branschnytt

18 november 2019

Svenska Lager kan bli årets entreprenör

Branschnytt

18 november 2019

Var femte svensk vet inte hur man byter däck

Branschnytt

12 november 2019

”Målet är att alla däck ska återvinnas”

Branschnytt

12 november 2019

”Tysta däck kan spara miljarder”

Branschnytt

11 november 2019

Superföretagare: Däck365 och ABS Wheels

Branschnytt

11 november 2019

Majoritet av bilisterna otrygga vid halt väglag

Branschnytt

11 november 2019

Triss i nyanställningar på Colmec

Branschnytt

11 november 2019

Test av fyra olika sorters ”vinterdäck”

Branschnytt

30 oktober 2019

Ny studie: Konstgräsplaner är ofarliga

Branschnytt

30 oktober 2019

Nokian: Elbilar sliter inte mer på däcken

Branschnytt

30 oktober 2019

Vitt vanligaste färgen på svenska bilar

Branschnytt

30 oktober 2019

Nokian vinstvarnar igen

Branschnytt

30 oktober 2019

Intäkter från barnbok hjälper utsatta barn

Branschnytt

21 oktober 2019

Körde flera mil med punkterat däck

Branschnytt

21 oktober 2019

Hårdare vinterdäckskrav införs i Norge

Branschnytt

18 oktober 2019

Michelin stänger ytterligare en fabrik

Branschnytt

16 oktober 2019

Nokian öppnar fabrik i USA

Branschnytt

16 oktober 2019

Falken sponsrar europeiska toppklubbar

Branschnytt

16 oktober 2019

Lyckat säkerhetsarbete på Nokian Heavy Tyres

Branschnytt

16 oktober 2019

Förhandstitt på nästa nummer av DäckDebatt

Branschnytt

16 oktober 2019

ABS Wheels Gasellföretag igen

Branschnytt

16 oktober 2019

Fem nya medlemmar i Däckpartner

Branschnytt

16 oktober 2019

Trelleborg skapar digitala tjänster åt entreprenadkunder

Branschnytt

08 oktober 2019

Bilförsäljningen upp under september

Branschnytt

08 oktober 2019

Cyklister får gratis vinterdäck

Branschnytt

07 oktober 2019

Bilia satsar mer på däck

Branschnytt

07 oktober 2019

Franska däck när Koenigsegg slog nytt rekord

Branschnytt

01 oktober 2019

Örby Gummi: Stor bland de oberoende

Branschnytt

01 oktober 2019

Gratis hemsida på en timme

Branschnytt

01 oktober 2019

Michelin stänger tysk fabrik

Branschnytt

01 oktober 2019

20 000 anställda påverkas av Continentals sparpaket

Branschnytt

25 september 2019

Dags för Automässan: Skicka in era produktnyheter

Branschnytt

25 september 2019

Michelin: Åkeriers däckkostnader kan mer än halveras

Branschnytt

24 september 2019

Test av fem så kallade ”året-runt-däck”

Branschnytt

24 september 2019

Michelin och Conti vinnare i Aftonbladets test

Branschnytt

24 september 2019

Toyo Tire bygger fabrik i Serbien

Branschnytt

24 september 2019

Pirelli stärker sin nordiska organisation

Branschnytt

24 september 2019

Har du koll på nya vinterdäckskraven?

Branschnytt

24 september 2019

Debatt: ”Gynnsamt att köra med vinterdäck på sommaren”

Branschnytt

24 september 2019

”Jag har klantat mig lite”

Branschnytt

18 september 2019

Conti vinner två nya däcktester

Branschnytt

17 september 2019

24-årig praktikant omkom på däcklager

Branschnytt

17 september 2019

Svenska Gummihuset fällt av Reklamombudsmannen

Branschnytt

17 september 2019

Michelin blir officiell ”däckleverantör” för Gran Turismo

Branschnytt

17 september 2019

Årets Däckrazzior: Fler kör med odubbade vinterdäck året runt

Branschnytt

11 september 2019

"Bredare skåror i däcken ger fler stenskott"

Branschnytt

09 september 2019

Stockholm får sin första miljözon

Branschnytt

04 september 2019

"Vi i däckbranschen ska inte böja oss utan stå upp."

Branschnytt

04 september 2019

Ny studie visar på små utsläpp från konstgräsplaner

Branschnytt

29 augusti 2019

Ragn-Sells stänger produktion

Branschnytt

26 augusti 2019

"Varför är det inte olagligt att köra med vinterdäck på sommaren?!

Branschnytt

26 augusti 2019

Framgångar inom originalmontage för Continental

Branschnytt

21 augusti 2019

Continental bygger ut sin fabrik i Portugal

Branschnytt

20 augusti 2019

Mikaela Åhlin-Kottulinsky blir testförare för Continental

Branschnytt

20 augusti 2019

Goodyear gör ny satsning på racing

Branschnytt

20 augusti 2019

Världsrekord i snabbt däckbyte

Branschnytt

20 augusti 2019

Allt fler kör med tillfälligt lagade däck

Branschnytt

10 juni 2019

"Konstgräsplaner är bra för miljön"

Branschnytt

10 juni 2019

Konstgräsplaner inte lika farliga som påståtts

Branschnytt

04 juni 2019

Däckprofiler intervjuas i ny podd

Branschnytt

04 juni 2019

Alla kurvor pekar uppåt för elbilar

Branschnytt

03 juni 2019

Skärpta vinterdäckskrav för tunga fordon

Branschnytt

03 juni 2019

Elbilsmässa på Friends Arena

Branschnytt

03 juni 2019

Goodyear partner till Sweden Rock

Branschnytt

03 juni 2019

Fiat Chrysler + Renault = Sant?

Branschnytt

27 maj 2019

”128 miljoner däck kan säljas i onödan”

Branschnytt

27 maj 2019

"Sänd era anställda till Däckskolan"

Branschnytt

27 maj 2019

Rekordsnabb skåning blir Däckian

Branschnytt

22 maj 2019

75 procent fler elbilar i år

Branschnytt

21 maj 2019

Bensinpriset lär stiga ytterligare under sommaren

Branschnytt

20 maj 2019

Antalet döda i trafiken har ökat med 25 procent

Branschnytt

20 maj 2019

Positiva rapporter från däcktillverkare

Branschnytt

15 maj 2019

Mikroplast på västkusten kom inte från däckrester

Branschnytt

15 maj 2019

Fortsatt uppåt för laddbara bilar

Branschnytt

07 maj 2019

Trafikverket: ”Husbilar farliga vid krock”

Branschnytt

07 maj 2019

Michelin sponsrar Gelleråsen

Branschnytt

07 maj 2019

4 miljoner däck ska tillverkas i Nokians amerikanska fabrik

Branschnytt

06 maj 2019

Succéstart för Mikaela Åhlin-Kottulinsky med vinst på Knutstorp

Branschnytt

06 maj 2019

Treskift införs på ny Däckia-verkstad

Branschnytt

30 april 2019

324 personer dog i trafiken förra året

Branschnytt

29 april 2019

”Onyanserad debatt om dieselbilar”

Branschnytt

29 april 2019

Allt fler vill ha laddbara bilar

Branschnytt

29 april 2019

Bensinen kan kosta 17 kronor i sommar

Branschnytt

29 april 2019

ABS Wheels vann företagspris

Branschnytt

24 april 2019

Däckbranschen kritiserar Stockholms beslut att stoppa nya konstgräsplaner

Branschnytt

24 april 2019

Kaoset i skiftestider: Hälften av alla däck kvar att skifta inför påskhelgen

Branschnytt

17 april 2019

”Ett bevis på att bilhandeln värdesätter vår kompetens”

Branschnytt

16 april 2019

Aftén Bil och Euromaster i nytt och banbrytande samarbete

Branschnytt

16 april 2019

Tre års fängelse för dansk däckkung

Branschnytt

15 april 2019

Continental och STCC-föraren Mikaela Åhlin-Kottulinsky förlänger samarbete

Branschnytt

15 april 2019

Fordoncentralen i Malmö blir en del av Euromaster

Branschnytt

03 april 2019

ABS Wheels nominerat till årets företagare

Branschnytt

03 april 2019

"Vi har blivit branschens lägereld"

Branschnytt

27 mars 2019

"Det här skapar mer medlemsnytta"

Branschnytt

27 mars 2019

DRF och MRF fördjupar samarbetet

Branschnytt

21 mars 2019

Polisen vill kunna förbjuda tung trafik vid busväder och halka

Branschnytt

19 mars 2019

Transportstyrelsen utreder vinterdäckskrav för EU-trailers

Branschnytt

19 mars 2019

Dramatisk ökning av skador av stenskott

Branschnytt

18 mars 2019

"Högtryck under skiftesäsongen öppnar för oseriösa aktörer"

Branschnytt

18 mars 2019

DRF uppvaktade ministern om skiftestider för dubbdäck

Branschnytt

13 mars 2019

Compilator satsar på "flygande" inspektioner av däck

Branschnytt

13 mars 2019

Nya EU-krav om märkning av dubbfria vinterdäck

Branschnytt

12 mars 2019

Infrastrukturministern hårt pressad om reglerna för skiftestider

Branschnytt

04 mars 2019

Sverige värd för global konferens om trafiksäkerhet

Branschnytt

25 februari 2019

Goodyears bullerreducering prisas av konsumenter

Branschnytt

24 februari 2019

”När marginalerna krymper så måste allting slimmas”

Branschnytt

24 februari 2019

Det våras för mer effektiv halkbekämpning

Branschnytt

24 februari 2019

”Slopa dubbdäcksförbudet i Stockholm”

Branschnytt

24 februari 2019

"Dags att du agerar, Tomas Eneroth!"

Branschnytt

24 februari 2019

Drygt 340 verkstäder har fått besök av Arbetsmiljöverket

Branschnytt

14 februari 2019

Krönika av Fredrik Ardefors: "Siffror i långa banor"

Branschnytt

14 februari 2019

Däckpartners medlemmar samlades för årets stora kick-off

Branschnytt

14 februari 2019

VD-skiften i Vianor och Nokian

Branschnytt

01 februari 2019

Krafttag mot fusk vid däckåtervinning

Branschnytt

20 december 2018

Succé för Däckbranschdagen i ny tappning

Branschnytt

18 december 2018

DäckDebatts chefredaktör: "Urspårat krig mot dubbdäcken"

Branschnytt

28 november 2018

Nya föreskrifter om vinterdäck på tunga fordon kommer till våren

Branschnytt

05 november 2018

Debattartikel: "Miljöforskningen tar genvägar till önskade resultat"

Branschnytt

22 oktober 2018

”Däckbranschen tappar marknadsandelar”

Branschnytt

12 september 2018

Däckmässan i Köln: Framtidens däck väntar runt hörnet

Branschnytt

05 juni 2018

Så får uttjänta däck ett nytt liv

Branschnytt

24 april 2018

En hållbar däckbransch: Däckens livslängd behöver förlängas

Branschnytt

24 april 2018

"Man ska inte behöva ge sig ut på vägarna med livet som insats"

Branschnytt

18 april 2018

Däckbranschen får gehör för krav på ändrade skiftestider

Branschnytt

10 april 2018

Lisa vill jobba med världens bästa team

Branschnytt

29 mars 2018

"Vi däckmontörer måste få högre status"

Branschnytt

19 mars 2018

"Vem kan man egentligen lita på?"

Branschnytt

15 mars 2018

Hon blir ansvarig för marknadsfrågor på Nokian

Branschnytt

01 mars 2018

Han blir försäljningschef LV på Däckia

Branschnytt

01 mars 2018

Däckpartner har fått både ny vd och marknadschef

Branschnytt

01 mars 2018

Däckias nye chef är väl bekant med företaget

Branschnytt

01 mars 2018

Det rullar på som aldrig förr hos Koenigsegg

Branschnytt

12 februari 2018

Många nyheter i montrarna på mässan Autogloben

Branschnytt

12 februari 2018

Tuffa böter för den som slarvar med personuppgifter

Branschnytt

12 februari 2018

Branschen positiv till vinterdäckskrav på lastbilar

Branschnytt

12 februari 2018

Lars Bergmark ny vd för Pirelli Norden

Branschnytt

12 februari 2018

Bridgestone sponsrar OS

Branschnytt

12 februari 2018

TYA tar över ansvaret för Däckskolan

Branschnytt

12 februari 2018

Dunlop leverantör till Northern Europe Cup

Branschnytt

08 februari 2018

Goodyear sponsrar Skicrosslandslaget

Branschnytt

01 februari 2018

Ny VD på Michelin Nordic

Branschnytt

01 februari 2018

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår