Jon Persson och Oskar Buhre gästar Däckpodden i ett nytt avsnitt.

"Vi verkar utifrån den lokala verkstadens förutsättningar, med mål att skapa lokal lönsamhet", säger Oskar Buhre.

Däckpartner om affärsutveckling för den lokala verkstaden

Utbildning

Den fristående verkstadskedjan Däckpartner har som främsta uppgift att hjälpa sina medlemmar att växa och utvecklas. I Däckpodden får vi höra kedjans vd Oskar Buhre och marknadschef Jon Persson berätta om bolagets strategier, fokusområden och ständiga målsättning – att skapa lokal lönsamhet.

Till skillnad från många andra verkstadskedjor ägs Däckpartner av sina medlemmar, vilket innebär att de inte är bundna till någon leverantör. Det fristående företagandet utgör grunden i deras filosofi och innebär dels att de kan tillhandahålla ett brett produktsortiment, dels att varje medlem har möjlighet att påverka.

– Vi verkar utifrån den lokala verkstadens förutsättningar, med mål att skapa lokal lönsamhet. Därför är vi också fullständigt transparenta mot medlemmarna, säger Oskar Buhre.

Däckpartner består idag av 170 medlemsverkstäder spridda över Sverige, vilket gör dem till landets största verkstadskedja. I Däckpodden förklarar Oskar Buhre att storleken är en styrka som gör att kedjan bland annat kan ställa krav på leverantörer. Just detta menar Oskar har varit extra uppskattat under pandemin och den bristsituation som uppstod efter Rysslands invasion av Ukraina.

– Under våren har vi jobbat extra aktivt för att säkerställa tillgång av däck och fälg för våra verkstäder och deras kunder. Som kedja är det lättare att bli hörd, säger han.

Med en stor aktör i ryggen får Däckpartners medlemmar också någon som kan hjälpa dem med diverse saker som kan vara svåra att klara av som helt fristående verkstad.

– Vi jobbar ständigt med affärsutveckling. I det ryms allt från att attrahera nya kunder till att utveckla sin verksamhet lokalt. Vi vill helt enkelt hjälpa verkstäderna att få kunder och förbättra kundens upplevelse, med allt vad det innebär, säger Jon Persson.

Lyssna på det sjätte avsnittet av Däckpoddens andra säsong för att höra mer om lokal affärsutveckling och hur Däckpartner arbetar för att få sina verkstäder att ligga i framkant. Avsnittet finns där poddar finns. Du som vill lyssna direkt kan göra det HÄR.

Annons:
Annons:

MRF:s nya utbildning gör dig till elbilsproffs

Utbildning

03 januari 2023

Continental om däck för framtidens klimatsmarta transporter

Utbildning

07 december 2022

Nokian Tyres om hållbar säkerhet och framtidens bilpark

Utbildning

23 november 2022

Däckets lufttryck - en ofta bortglömd faktor i jakten på räckvidd för elbilsägare, visar ny undersökning från Continental

Utbildning

15 november 2022

”Det är naivt att tro att bara för att det finns lagar så följer alla dem”

Utbildning

25 oktober 2022

Broson Wheels arbetar för att öka lönsamheten inom industrin

Utbildning

12 oktober 2022

Pirelli: ”Vi har tvingats att rita om kartan”

Utbildning

31 augusti 2022

Original- eller eftermarknadsfälg?

Utbildning

17 augusti 2022

Fler tjejer söker sig till transport- och fordonsprogram på gymnasiet

Utbildning

17 augusti 2022

Rätt däck för rätt årstid – en fråga för individen eller samhället?

Utbildning

11 mars 2022

”Uttjänta däck är en guldgruva”

Utbildning

02 mars 2022

Continental utformar däck som passar både elbilar och konventionella bilar

Utbildning

16 februari 2022

Nokian Tyres om utvecklingen av dubb till vinterdäck

Utbildning

15 september 2021

Michelin om hållbara däck i en cirkulär ekonomi

Utbildning

01 september 2021

Premiär för Däckpodden – avsnitt 1 ute nu!

Utbildning

18 augusti 2021

Däckmontörens kunskap är viktig för trafiksäkerheten

Utbildning

07 oktober 2019

Testa dig själv: Har du rätt kunskap om fälgar?

Utbildning

12 mars 2019

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår